György Durst urodził się w 1951 roku, w węgierskim mieście Okány. Z zawodu jest producentem, który postanowił poświęcić swoją karierę na wspieranie rozwoju nowych, młodych generacji twórców filmowych, którzy stawiają swoje pierwsze kroki na Węgrzech i w innych krajach. Swoją karierę rozpoczął od pracy w Béla Balázs Studio, w latach 1974–76, a następnie stał się kierownikiem warsztatów Image-Shade and Danube Workshops. Durst jest założycielem fundacji Premier Plan Fund, której zadaniem jest wspieranie debiutujących filmowców. Zajmował się także wspieraniem i organizowaniem Transylvanian Film-Tett Film Camp. Obecnie pracuje dla kanału Danube Television, gdzie od 2002 roku zajmuje stanowisko dramaturga i kierownika.
Za swoją działalność producencką otrzymał kilka nagród w kraju i za granicą. Od 2005 roku przewodniczy Węgierskiej Federacji Klubów Filmowych. Wcześniej, od 1998 roku, zajmował stanowisko przewodniczącego Zespołu Doradców w fundacji Mediawave. Na początku 2010 roku otrzymał zaszczyt członkostwa w Głównym Zespole Doradców przy Publicznej Węgierskiej Fundacji Filmowej.
Stefan Kitanov otrzymał dyplom z ekonomii na Uniwersytecie Ekonomii Narodowej i Międzynarodowej w Sofii (1984 r.) oraz z przedmiotu krytyka filmowa na Narodowej Akademii Sztuki Filmu i Teatru (NATFA) w Sofii (1991 r.). W latach 1993–1994 mieszkał i studiował w Wielkiej Brytanii, gdzie studiował zarządzanie sztuką na Uniwersytecie de Montfort w Leicester. W latach 1992–1999 pracował jako dyrektor i twórca programowy w Cinema House — najbardziej liczącym się domu sztuki i kina w Bułgarii. Po powołaniu do życia własnych wytwórni filmowych RFF International (1994 r.) i Art Fest (2001 r.) Kitanov rozpoczął organizowanie w Bułgarii dorocznych festiwali filmowych. Jako dyrektor i producent jest autorem takich wydarzeń, jak Music Film Fest (w 1997 r. i 1998 r.), Sofia Music & Film Fest (w 1999 r. i 2000 r.) oraz Międzynarodowy Festiwal Filmowy w Sofii (od 2001 r.), a także szeregu innych, mniejszych wydarzeń związanych ze światem filmu. MFF w Sofii to jedyny bułgarski festiwal filmowy będący członkiem Europejskiego Stowarzyszenia Festiwali Filmowych oraz jedyny, który jest postrzegany za największy i cieszący się największą popularnością festiwal filmowy w Bułgarii. W 2003 r. Kitanov otrzymał nominację na członka jury Opera Prima w Wenecji. W 2004 r. został przewodniczącym jury Europa Cinemas w sekcji Director’s Fortnight na MFF w Cannes oraz członkiem jury głównego na MFF w Wiesbaden. Stefan Kitanov jest członkiem Europejskiej Akademii Filmowej. Zajmuje się również dystrybucją filmów. Od listopada 2003 r. kieruje działalnością Cinema House w Bułgarii.
Sophie Mirouze urodziła się w 1980 r. Przed rozpoczęciem studiów filmowych w Paryżu ukończyła kurs ze sztuk audiowizualnych. Po zdobyciu doświadczenia w produkcji filmowej (Fidélité), kierowaniu działalnością kina (Pathé), sprzedaży międzynarodowej (dystrybucja filmów) oraz w pracy dla różnych instytucji filmowych (Centre Pompidou, Association Française des Cinémas d’Art et Essai), odnalazła swoje miejsce na MFF La Rochelle (2003 r.), gdzie od 2009 r. piastuje stanowisko koordynatora ds. artystycznych.
Mający swój początek w 1973 r., MFF La Rochelle prezentuje co roku około 300 filmów z całego świat,a gromadząc widownię liczącą ponad 80 000 widzów. Sophie Mirouze wraz z Prune Engler i Sylvie Pras odpowiadają za tworzenie niezwykle eklektycznego programu festiwalu, który obejmuje retrospektywy, trybuty oraz ponowne odkrywanie zapomnianych dzieł filmowych, a także krótko- i pełnometrażowe filmy fabularne, dokumenty oraz animacje. Festiwal stanowi platformę łączącą filmy dawne i współczesne oraz prezentuje zarówno legendarnych reżyserów, którzy tworzyli historię kina, jak i młodych twórców filmowych stanowiących siłę napędową współczesnego kina europejskiego i światowego.
W 2004 r. Sophie Mirouze była członkinią FF Kinoshock odbywającym się w rosyjskiej Anapie, natomiast w 2011 r. brała udział w MFF Las Palmas de Gran Canaria.
Jest studentką międzywydziałowych studiów humanistycznych na Uniwersytecie Warszawskim. W 2013 roku zagrała główną rolę w filmie Ida w reż. Pawła Pawlikowskiego. Rolą siostry zakonnej Anny (Idy Lebenstein) zaskarbiła sobie przychylność jurorów m.in. na Film Forum Zadar (Najlepsza Rola Kobieca, 2014) i na Festiwalu Filmowym w Gdyni (Nagroda Wschodząca Gwiazda „Elle”, 2013). Do filmu trafiła dzięki Małgorzacie Szumowskiej, która wypatrzyła ją w warszawskiej kawiarni. Jak sama mówi „nie myślę o aktorstwie jako o swojej przyszłości”, jednak bliska jest jej reżyseria, bo „pozwala na kreowanie świata przedstawionego od początku do końca. To jest wizja, coś pełnego i zamkniętego. Reżyseria polega na zestawianiu poszczególnych elementów — jednym z nich jest aktorstwo, innym dźwięk i muzyka, jeszcze innym obraz. Kręci mnie ta całościowa odpowiedzialność.” Jako reżyserka współpracuje już z Grupą Artystyczną „Teraz Poliż”.
Tomasz Wasilewski urodził się w 1980 roku. Jest absolwentem PWSFTViT im. Leona Schillera w Łodzi oraz Akademii Filmu i Telewizji w Warszawie, reżyserem, scenarzystą i producentem. Od 2007 roku jest jednym ze scenarzystów serialu Barwy szczęścia. W 2008 roku nakręcił film dokumentalny Show jednego człowieka, za który otrzymał nagrodę na Festiwalu Kina Niezależnego „OFF jak gorąco” w Łodzi. Uznanie przyniósł mu debiut fabularny W sypialni (2012), z Katarzyną Herman w roli głównej. Jury Ekumeniczne nagrodziło film na MFF Mannheim-Heidelberg. W 2013 roku na ekrany kin wszedł wyreżyserowany przez niego film Płynące wieżowce, nagrodzony m.in. na: MFF w Karlowych Warach (Nagroda Główna konkursu „East of the West”), Film Festiwal w Gdyni (Nagroda Jury Młodzieżowego, Młody Talent Reżyserski) i MFF Transylwania w Kluż-Napoce (Nagroda za najlepszą reżyserię). Tomasz Wasilewski tworzy filmy, które zmuszają do refleksji, jak sam twierdzi: „Chcę robić filmy, po których wychodzi się na balkon, pali papierosa, wypija butelkę wina i myśli o swoim życiu.”