X  Używamy plików cookie i podobnych technologii w celach statystycznych. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.  Dowiedz się więcej. 

FROM POLAND — prezentujemy listę filmów zakwalifikowanych do konkursu polskiego

25 lat niewinności. Sprawa Tomka Komendy, Polska 2020,
reż. Jan Holoubek

Tomasz Komenda miał 23 lata, kiedy jego normalne życie zostało brutalnie przerwane. Z dnia na dzień został zatrzymany, wtrącony do więzienia i oskarżony o morderstwo. Kolejne ekspertyzy potwierdziły jego udział w zbrodni, a wszelkie dowody działały na jego niekorzyść. Przez blisko dwie dekady uwięzienia był bity, zastraszany, upokarzany i zdany tylko na siebie. W końcu, po 18 latach odsiadki, na jego drodze pojawili się prokuratorzy i policjant, którzy postanowili odkryć prawdę stojącą za zagadkową sprawą zatrzymanego…  25 lat niewinności. Sprawa Tomka Komendy to poruszająca opowieść o niezłomności ludzkiego ducha, wytrwałości oraz sile, jaka tkwi w rodzinie.

Amatorzy Polska 2020, reż. Iwona Siekierzyńska

Teatr Krzyśka ― Biuro Rzeczy Osobistych ― i jego niepełnosprawni intelektualnie aktorzy wygrywają festiwal. Nagrodą, ufundowaną przez zawodowy teatr, jest zrealizowanie spektaklu. Wielka radość, wielka szansa, wielkie oczekiwania: właśnie pracują nad nową sztuką Grek Zorba. Okazuje się jednak, że nagrodą jest udział w Festiwalu Szekspirowskim… Decydują się podjąć wyzwanie. Ma im w tym pomóc Wiktoria ― gwiazda filmowa. Aktorzy Krzyśka są pod urokiem jej charyzmy.

Biały potok Polska 2020, reż. Michał Grzybowski

Komedia omyłek o perypetiach dwóch zaprzyjaźnionych małżeństw. Michał i Ewa prowadzą stateczne życie podporządkowane pracy i drugiej ciąży. Kasia i Bartek borykają się z poważnymi problemami finansowymi. Niespodziewanie dla wszystkich, podczas kłótni Kasia wyjawia mężowi, że spędziła noc z Michałem. Przyjaźń i miłość w jednej chwili stają pod znakiem zapytania. Zależności uczuciowe i finansowe oraz niewinne z pozoru kłamstwa nakręcają spiralę nieporozumień.

Każdy ma swoje lato, Polska 2020, reż. Tomasz Jurkiewicz

Zbuntowana Agata przyjeżdża do Trzebini gotować na oazie. Zakochuje się w niej siedemnastoletni Mirek, syn miejscowej organistki, a jego cierpiący na demencję dziadek widzi w dziewczynie kochankę z młodości. Mirek postanawia wykorzystać postępującą chorobę dziadka, by się zbliżyć do Agaty. Odkrywanie wzajemnych uczuć prowadzi do ujawnienia pilnie strzeżonej przez matkę Mirka rodzinnej tajemnicy.

Magnezja, Polska 2020, reż. Maciek Bochniak

Pogranicze polsko-sowieckie, przełom lat 20. i 30. XX wieku. Po śmierci szefa gangu i głowy rodziny, władza nad przestępczym klanem Lewenfiszów przechodzi w ręce jego córki — Róży, która ze swoimi siostrami kontynuuje interesy ojca i robi wszystko, by oprzeć się rosnącym w siłę sowieckim bandytom, którym przewodzi konserwatywny Lew.

Miasto, Polska 2021, reż. Marcin Sauter

Samotny Detektyw przybywa do miasta, by rozwikłać zagadkę tajemniczego morderstwa. Szybko staje się pionkiem w grze, toczonej między lokalnym gangsterem ― Wielkim, a Profesorem ― twórcą epokowych wynalazków. Sprawy komplikują się jeszcze bardziej, kiedy stróż prawa poznaje Piosenkarkę ― obiekt pożądania zarówno Profesora, jak i Wielkiego. Wkrótce miasto i jego ulice staną się świadkami nieprawdopodobnych wydarzeń, a sam Detektyw odkryje zaskakującą prawdę o samym sobie.

Ostatni Komers, Polska 2020, reż. Dawid Nickel

Akcja Ostatniego Komersu rozgrywa się w ostatnim tygodniu szkoły w gimnazjum w małym polskim miasteczku. W oczekiwaniu na imprezę (tytułowy „komers”) grupa uczniów spędza czas na miejskim basenie. W ciągu kilku dni zasmakują zauroczeń, odrzucenia i pierwszych zawiedzionych nadziei. Zapis ich doświadczeń jest zwieńczeniem okresu gimnazjalnego i portretem współczesnej młodzieży poszukującej tożsamości, przynależności i więzi.

Proste rzeczy, Polska 2020, Grzegorz Zariczny

Błażej i Magda spełniają marzenie o spokojnym i zbalansowanym życiu poza zgiełkiem dużego miasta. Remontują dom w malowniczej wiosce, korzystając ze swojego sprytu i dobrych pomysłów niż z dużych zasobów finansowych. Pewnego dnia w ich domu pojawia się brat niedawno zmarłego ojca Błażeja. Rozpoczyna się między nimi emocjonalna gra, w której obaj próbują zbliżyć się do prawdy o bliskich osobach.

Śniegu już nigdy nie będzie, Niemcy, Polska 2020,
reż. Małgorzata Szumowska

Żenia, pracowity Ukrainiec, zarabia na życie jako masażysta oferujący wizyty domowe mieszkańcom strzeżonego podwarszawskiego osiedla, jest wtajemniczany we wszystkie ich problemy, zmartwienia i sekrety. Chcąc nie chcąc, staje się dla nich kimś w rodzaju guru.

Sweat, Polska, Szwecja 2020, reż. Magnus von Horn

Trzy dni z życia Sylwii Zając, influencerki fitness, która dzięki popularności w mediach społecznościowych zyskała status celebrytki. Choć Sylwia z łatwością, spontanicznie i bez cenzury dzieli się swoją codziennością z tysiącami nieznajomych, jej prywatne życie w ogóle nie przypomina kolorowego świata z Instagrama…

Zabij to i wyjedź z tego miasta, Polska 2019,
reż. Mariusz Wilczyński

Autobiograficzna impresja, reminiscencja obrazów z dzieciństwa, w której odżywa wspomnienie nieżyjących rodziców i rodzinnego miasta Łodzi. Uciekając przed rozpaczą po utracie bliskich, bohater ukrywa się w bezpiecznej krainie wspomnień, gdzie czas stoi w miejscu, a wszyscy jego bliscy żyją. Z biegiem lat miasto rozwija się w jego wyobraźni.


Złotego Anioła dla najlepszego filmu polskiego od lat przyznaje festiwalowa publiczność. Laureata poznamy podczas Gali Zamknięcia Festiwalu, 3 lipca 2021 roku.

W tym dziale również

Google Translate

Aktualności Tofifest