- Program do pobrania
- Filmy od A do Z
- Gala otwarcia
- ON AIR
- SHORTCUT
- FROM POLAND
- Mistrzowie: Jim Sheridan
- Mistrzowie: Grzegorz Królikiewicz
- Nowe Kino Serbii
- Zjawiska: Młodzi Gniewni
- FOCUS: Dagur Kári
- FORWARD: Litwa
- FORUM 10/11
- CULTURAL EXCHANGE
- LOKALIZACJE
- OPEN SPACE
- POKAZY SPECJALNE
- MASTERCLASSY
- FILMOGRANIE
- Akademia Filmu Europejskiego
- Filmowa kolekcja z szuflady
- eNeRDe LOVES TOFIFEST
„78 Days” i „Chłopi” zwyciężają 22. MFF Tofifest. Kujawy i Pomorze! Zwycięzcą konkursu głównego On Air został film „78 Days” Emiliji Gašič, a konkursu From Poland — „Chłopi” DK Welchman i Hugha Welchmana. Więcej »
Aktor a reżyser – spotkanie po projekcji „Wariatów”. Piątego dnia 22. MFF Tofifest. Kujawy i Pomorze odbyło się spotkanie z reżyserem Janem Jakubem Kolskim oraz aktorami Alicją Stasiewicz i Lechem Mackiewiczem w ramach projekcji „Wariatów” z konkursu From Poland. Więcej »
„Jestem ulepiona z nadziei” – spotkanie z Martyną Wojciechowską. W festiwalową sobotę odbył się pokaz specjalny filmu „Hope” w reżyserii Martyny Wojciechowskiej i Ewy Marcinkowskiej. Więcej »
Z soboty na niedzielę
Saturday Night and Sunday Morning · reż. Karel Reisz
Wielka Brytania 1960, 89’
Pokazy
30/06, 10:30 · Baj Pomorski – sala A
„Chcę się tylko dobrze bawić. Reszta to propaganda”. Oto filozofia życiowa Arthura Seatona (Albert Finney), archetypowego brytyjskiego „młodego gniewnego”. Arthur to sztywniak z klasy średniej, który utknął w pracy bez perspektyw. Jego życiowym celem w życiu jest przebrnięcie przez tydzień pracy, aby móc przez cały weekend szaleć bez umiaru, wypijając tyle alkoholu, ile to tylko możliwe. Arthur żyje wyłącznie dla przyjemności, więc romans z żoną jednego z jego współpracowników to dla niego żaden kłopot. Gdy kobieta zachodzi w ciążę, Arthur stara się załatwić aborcję, ale nie wynika to z troski o kochankę, ale z jego głęboko zakorzenionego egoizmu: po co mu kotwica w postaci rozwrzeszczanego dziecka? Mimo prowadzenia hulaszczego życia i ciągłego pragnienia ucieczki od dobijającej rutyny codzienności, przeznaczeniem Arthura jest jej dalsze pogłębianie. Krokiem w tym kierunku jest ślub z „sympatyczną” i zadowoloną z siebie dziewczyną z sąsiedztwa.
Reżyser: | Karel Reisz |
Scenariusz: | Alan Sillitoe |
Muzyka: | Johnny Dankworth |
Zdjęcia: | Freddie Francis |
Montaż: | Seth Holt |
Obsada: | Albert Finney, Bryan Pringle, Shirley Ann Field, Rachel Roberts |
Karel Reisz (1926-2002) — reżyser filmowy, teoretyk i analityk kina. Urodził się w Czechosłowacji, ale od 13 roku życia mieszkał w Wielkiej Brytanii. Niedługo po przybyciu na wyspy, zaczął interesować się filmem. Po skończeniu służby wojskowej w RAF został krytykiem filmowym. Jest autorem cenionego wśród krytyków podręcznika „Sztuka montażu filmowego”. Dzięki jego filmom został uznany za czołowego przedstawiciela brytyjskiej „nowej fali”. Był jednym z założycieli ruchu Free Cinema na początku lat 50. W latach 70. przeprowadził się do Stanów Zjednoczonych. Największe uznanie przyniosły mu filmy: French Lieutenant’s Woman (1981), Who’ll stop the rain (1978), Isadora (1968) i Saturday Night and Sunday Morning (1960), za który zdobył Nagrodę BAFTA dla najlepszego filmu brytyjskiego.