X  Używamy plików cookie i podobnych technologii w celach statystycznych. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.  Dowiedz się więcej. 

Tarang

Wave, The · reż. Kumar Shahani
Indie 1984, 171’

Pokazy

26/10, 21:00 · Baj Pomorski – sala B

Sethji to owdowiały biznesmen, który wiedzie wygodne życie z jedyną córką, Hansą, zięciem Rahulem i wnuczką Munną. Rahul jest jego prawą ręką, a w prowadzeniu interesów pomaga mu także siostrzeniec, Dinesh. W rodzinie pojawiły się przypadki małostkowej rywalizacji i zazdrości, a Sethji i Rahul coraz wyraźniej widzą, że Dinesh próbuje podkopać rodzinny interes. Obaj bardzo chcą się pozbyć niewygodnego siostrzeńca, a jednocześnie odsunąć od siebie podejrzenia. Plan zabicie Dinesha kończy się powodzeniem, ale Sethji przypłaca go pogorszeniem stanu zdrowia, co kończy się jego śmiercią. Wkrótce umiera także Hansa, a prowadzenie rodzinnego interesu spada na ręce Rahula. Pozostaje jednak wiele pytań bez odpowiedzi, na przykład: Dlaczego nikt nie przyszedł z pomocą schorowanemu Sethjemu? Dlaczego zatuszowano wiadomość o śmierci Hansy, skoro było to samobójstwo?

Reżyser:Kumar Shahani
Scenariusz:Kumar Shahani, Roshan Shahani
Muzyka:Vanraj Bhatia
Zdjęcia:K.K. Mahajan
Montaż:Ashok Tyagi
Obsada:Smita Patil, Amol Palekar, Shreeram Lagoo, Girish Karnad, Om Puri

Kumar Shahani to uznany indyjski reżyser, który urodził się w 1940 roku w dystrykcie Larkana w prowincji Sindh (dzisiejszy Pakistan). Po podziale Indii wraz z całą rodziną przeniósł się do Bombaju (dzisiejszy Mumbaj). Otrzymał licencjat z wyróżnieniem na kierunku politologii i historii na Uniwersytecie w Mumbaju, a także studiował scenopisarstwo i reżyserię zaawansowaną w hinduskim Instytucie Filmu i Telewizji (Film and Television Institute of India), gdzie był studentem Ritwika Ghataka. Otrzymał stypendium od rządu francuskiego, co pozwoliło na przedłużenie studiów we Francji na prestiżowej paryskiej wyższej szkole filmowej Institut des Hautes Études Cinématographiques (IDHEC). W 1972 r. wrócił do Indii i nakręcił swój pełnometrażowy debiut Maya Darpan (1972). Kolejne 12 lat upłynęło na oczekiwaniu na otrzymanie dofinansowania do nakręcenia kolejnego filmu pełnometrażowego pt. Tarang.

Program 2012

Google Translate